Communication strategy

Do you have a communication challenge that you could use extra help with? Consider, for example, a tailor-made plan to acquire more customers, a question you want to have researched or anything strategic.

Let that personality shine!

Communication strategy
(similar: plan)

Designed to help you and your organisation communicate effectively and meet core organisational objectives.

Logo

+ sublogo

+ alternative logo

+ facion

Color guide

+ color scheme that translates your corporate personality

typography

+ heading typography

+ paragraph typography

Tone of voice

distinguished 
characteristics translated into words; way of speaking

Orientation

Kernwaarden

Om je onderneming of product sterk in de markt neer te zetten, is het belangrijk dat je bedrijf iets unieks heeft. De eerste stap in het creëren van een brand identity is op zoek gaan naar één of enkele woorden die jouw merk beschrijven. Wat onderscheidt jou van je concurrent? Wat is je missie en welke waarden vind je belangrijk binnen je onderneming? Door middel van een vragenlijst ga je aan de slag met deze vragen, die we vervolgens bespreken tijdens een strategische sessie.

Jouw wensen

Als klant heb je vast al een idee van hoe jouw visuele branding eruit moet zien. Je hebt bijvoorbeeld logo’s voorbij zien komen die je aanspreken en kleuren in gedachten die bij jou en je onderneming passen. Ik vraag mijn klanten daarom altijd of zij een bestand (of Pinterestbord) willen maken van de stijl die zij voor ogen hebben.

development

Moodboard

Naar aanleiding van je wensen ga ik aan de slag met het creatieve proces. Door middel van een moodboard laat ik de sfeer van jouw branding zien. Uit het moodboard vloeit het kleurenpalet en zoek ik aansluitend lettertypes die bij het geheel passen.

 

Logo

De volgende stap binnen de ontwikkelfase is het ontwerpen van een logo. Hierin komen de kernwaarde van je onderneming, jouw wensen, het kleurenpalet en lettertypes terug. Een logo is dát wat jouw merk herkenbaar maakt en wat klanten – naast de naam – als eerste zien. Een sterk logo is essentieel.

 

Naast het hoofdlogo krijg je ook een sublogo/ alternatief logo en favicon, zodat je ze afwisselend voor verschillende doeleinden kunt gebruiken. Daarnaast ontvang je in het pakket ‘Branding Full’ ook een patroon. Dit kun je gebruiken als achtergrond (bijvoorbeeld voor op je website) of voor fysieke producten. Uiteraard krijg je tijdens het ontwerp van het logo de kans om gewenste wijzigingen door te geven.

Orientation fase

Brandguide

Het is zover, je branding is klaar om door te voeren! Je ontvangt een brandguide met alle elementen. Dit is een overzicht van jouw huisstijl waarin het moodboard, kleurenpalet, lettertypes, logo, sublogo, icoon en patroon bij elkaar samen komen.

De brandguide kun je voortaan gebruiken voor bijvoorbeeld de opmaak van je website, je social media feeds of drukwerk.

Workflow